Thursday, September 9, 2010

Tg. Malim

*rendang ayam kampung masakan nenek tercinta. bnde plg lazat aku pnah mkn.

KHAMIS 9 Sept – Merupakan hari terakhir umat Islam di M’sia nih berpose. Seperti tahun2 yang sudah hari nih jugak lah aku sekeluarga akan pulang ke kampung halaman,Tg. Malim. Yeah! Gatal dah tapak tangan nih nak duet raye. Pedulikan aper orang lain kate. Slagi aku belom berkerja slagi itulah diri ini masih layak menerima ‘angpau’ HAHA.

Kamon! Jam da pkul 5 tp aku masih gak dok mambatu kat rumah nih. Biler nk geraknye? Paru-paru neh da tak sabar nak hirup udara segar kampong nun :D Setelah mundar mandir ruang tamu berpuloh-puloh kali akhirnya gerak gak aku pada pkul 5.30 ptg. Excited giler woo! Arini parents aku still keje so tuh pasal lambat tunggu dorang balik.aiseh!

Belajar dr pengalaman lepas,itulah yg mak aku lakukan biler die da ready da lemang utk kami smue berbuka incase xsempat smpai kalo-kalo jalan jam.HAHA Tapi maybe sebab awal2 lagi warga kota da pulang ke kampung halaman masing jadi perjalanan aku tadi lancar jer. NICE! Pukol 6.30 aku da sampai da dan seperti bese kepulangan aku disambut oleh otai(nenek) beserta kapet merah.Feewit!

Tadaa! Rumah nenek aku da siap renovate.hehe Last time aku balik maseh in progress lg. Siap debu bersepah2. Raye punye pasal nenek aku pon xnak mengalah,siap cat kaler ungu lagi.hihi. Bukan itu sahaja, siling pon da lawa dah! Ade corak2 bunga dan di completekan dengan kipas yg siap ader lampu tuh agi. Modern da bai rumah nih,dulu kayu jer..

Berbuka hari nih antara yang paling best! Mengapa?Kenapa? Sebab nenek aku yang masak. Nasi mkn dengan rendang di tmbah plak dengan masak lemak dan disertakan degan sambal belacan mmg…. UMPH! Senyum lebar la aku aper lagi. :) Then tetibe baru aku teringat aku xde butang baju mlayu.AdoI! Mane bleh pkai baju mlayu ngan samping takde butang. Tak kacak la cmni.

Rilek, pekan Tg Malim dekat jer.hehe. Settle jer perot aku menghadam tros aku ke pekan mncari butang yg ala-ala bling2 tuh. Naseb bek banyak kedai bukak lagi. Tak raye ker orang Tg. Malim neh?aah!lantak ah..jnji aku dpt aper aku nak. Hati dah senang bole lah pulang.ahaks!

Menuju balik singgah sat kat Yik Mun, the femes pau in Tg Malim. Pergh! Still terboiks lagi pau dye bai. Aku pon sental la 3 ketul:kaya,daging dan ayam. Tak cukop bleh plak bantai bungkus bawak blk lagi. Ohyeah! Girang la aku seperti kanak-kanak.HAHA. That's it guys! SELAMAT HARI RAYA..MAAF ZAHIR & BATIN.

p/s:mate masok habok tibe2 sedang aku mndengar takbir raya.deng!

1 comment:

  1. Bila la boleh lepak tg malim ni...hehehehe

    http://xbolehbla.blogspot.com/

    ReplyDelete