Tuesday, July 27, 2010

Sengkang Mata 0.o

Smalam sejurus jer aku pulang dari kuliah aku terpinga-pinga kebosanan. Macam-macam mnde berlegar-legar dlm otak nih mncari idea utk aku menghiburkan hati. Setelah berpikir sejenak,aku pon mengambil keputusan menonton movie yg agak bersepah kat dlm laptop besar gedabak nih. Asyik sibok n xde mase jer kan? Nah!amek ko nk free sgt. Kan da bosan mati akal. Tgk la ko puas2! Haha.(sendirian aku berkata kpd diri ini)

“Catch Me If U Can”..judul cerita yg aku pilih utk tgk. Lakonan Leonardo Dicaprio & Tom Hanks. Mulenye aku bajet xbest la citer nih sbb aku bkannye minat mamat rambut blonde tuh pon. Nape? Sbb die berlakon Titanic. Aku bnci Titanic! Tp oleh krane pengarah die adalah seorang yg otai dlm bikin membikin filem iaitu Spielberg, aku berjaye menonton smp habes tanpa rs bosan.hahaha.

Citer nih diispirasikan dr true story. Mengisahkan tntang Frank(Leonardo Dicaprio) yg merupakan seorang yg amat pintar serta licik. Yer!aku tau bosan.. ape sgt la yg best tntang orang yg pandai nih btol x?cikgu2 ske la.haha. Tp yg bestnye die gnekan kepandaian die nih utk menyamar dan menipu. Bukan tipu bese2 jer nih tp melibatkan duit juta2. Kejap jd pilot..kejap jd doctor..kejap jd lawyer. Yang menariknye smue nih die lakukan seblom mencecah usia 19 tahun. Aku nih pon da 21 dan smp skang aku pon xtau aper yg aku da capai. Demn!haha. Dlm movie bole la,smue mnde nmpak best.

Kalo da ader orang jahat msti la ader org baik kan? Da adat smue movie cmtu nak bwat cmne. Nak dijadikan citer, Carl Hanratty (Tom Hanks) adalah seorang kakitangan FBI yg xkenal erti putus ase utk manangkap ‘kaki penipu’ sorang nih even ke lubang cacing skali pon. That is where the journey begins! Ibarat kucing cbe menagkap tikus yg otak cam Einstein.muahaha. Sudah!kang kalo aku citer smp abes korang ckp aku spoil plak. Nak tau aper ending die korang g tgk sendiri.hehehe -the end-



No comments:

Post a Comment